Linka bezpečí má nové evropské číslo 116 111 (stávající číslo Linky bezpečí 800 155 555 zůstane v provozu asi do poloviny r. 2009).Nové evropské číslo Linky bezpečí je 116 111. Mohou se na ně ode dneška obracet děti a mládež v těžkých životních situacích. Díky Nadaci O2 mohou děti volat zdarma 24 hodin denně.

    Sdružení Linka bezpečí ve spolupráci se společností Telefónica O2 vstupuje jako první v České republice do jednotného evropského systému harmonizovaných čísel se sociální hodnotou, jehož zavedení schválila v minulém roce Evropská komise. Různé sociální služby provozované prostřednictvím telefonních linek jsou poskytovány na šestimístných číslech začínajících předčíslím 116. Česká republika se tak řadí v pořadí na šesté místo vedle států Evropské unie jako je Švédsko, Finsko, Maďarsko, Portugalsko a Řecko, kde se na toto číslo již děti a mladí lidé obracejí.

    Nadace O2 zároveň spouští pro Linku bezpečí mediální kampaň, která upozorňuje děti na toto nové číslo. Na výrobě a realizaci kampaně v hodnotě téměř 9 milionů korun se „pro bono“ podílely agentury EuroRSCG, MindShare, JCDecaux, H-media; dále vydavatelství Economia, Ringier ČR, Bauer Media, Sanoma Magazines Praha, Euronews, Stratosféra, Astrosat, Burda Praha, Axel Springer Praha, Melinor, ATEMI, Extra Publishing; a internetoví partneři Neris, Seznam, Centrum holdings, Internet Info, 24/7 Media, Arbo, Patria a Ringier.

    Kampaň je nasazena od 11. června do 31. října 2008 především v tisku, outdooru a na internetu.

    Smyslem zavádění jednotného čísla je lepší zapamatovatelnost pro všechny občany EU. „Tímto krokem jsme se zařadili do „rodiny“ linek důvěry pro děti v EU, které působí v různých státech. V případě jisté nostalgie po starém čísle chceme podpořit zavedení nového čísla s tím, že je kratší (místo devíti znaků šest) a místo pěti pětek na konci se v čísle objevuje pět jedniček, což je pro děti určitě pozitivní zpráva.
    Zároveň věříme v daleko širší podporu ze strany státních institucí, pro něž tímto budeme zajišťovat službu, kterou Evropská unie považuje za důležitou,“ říká Martin Balcar, ředitel Sdružení Linka bezpečí.
    Byť systém zavádí jednotné číslo, nepracuje prozatím s možností roamingu – tedy pokud se české dítě dovolá v cizině na společné číslo, není možné jej přepojit do jeho země, kde mu v rodném jazyce pomohou. „Věřím, že do budoucna vznikne tlak na zavedení této možnosti, která dále dětem pomůže k dovolání se v rodné řeči odkudkoliv z Evropy,“ dodává Martin Balcar.

    Nadace O2 je generálním partnerem Linky bezpečí, její pomoc zahrnuje nejen finanční podporu, spolupráci nad ochranou dětí na síti, ale také nezbytné technologické zázemí pro provoz služby. Stávající číslo Linky bezpečí 800 155 555 zůstane nadále v provozu nejméně jeden rok. Změna telefonního čísla žádným způsobem nemění rozsah ani formu služby, která je určena dětem a dospívajícím v těžkých životních situacích (nonstop bezplatný provoz z pevné i mobilní sítě). Děti a mladí lidé se na Linku bezpečí mohou i nadále obracet také z veřejných telefonních automatů, kde je anonymita služby pro děti v krizi bezesporu jasná.


    O Sdružení Linka bezpečí

    Sdružení Linka bezpečí provozuje služby telefonické krizové intervence: Linka bezpečí 800 155 555 – primárně určena dětem a dospívajícím v těžkých životních situacích (nonstop bezplatný provoz z pevné i mobilní sítě); Linka vzkaz domů 800 111 113 a 724 727 777 – zaměřena zejména na děti na útěku z domova či ústavních zařízení (bezplatné volání z pevné sítě); Rodičovská linka 840 111 234 – pomáhá řešit dospělým výchovné problémy; Linka bezpečí Online – e-mailová poradna pomoc@linkabezpeci.cz; Chat Linky bezpečí pro děti v nouzi na http://chat.linkabezpeci.cz a nově zavedená poradna pro bezpečný internet Internet Helpline www.internethelpline.cz.
    Linka bezpečí přijímá a řeší 300-400 hovorů denně. Mezi hlavní témata volajících patří vrstevnické a rodinné vztahy, školní problémy, láska a partnerství, šikana a rasové problémy, týrání a zneužívání dětí. Sdružení Linka bezpečí zajišťuje při své práci absolutní anonymitu volajících klientů.
    www.linkabezpeci.cz


    O Nadaci O2

    Nadace O2 je firemní nadace společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Dlouhodobým, promyšleným a systematickým dárcovstvím zdůrazňuje vstřícný postoj k našemu okolí a přijímání spoluzodpovědnosti za stav a vývoj společnosti.
    Nadace O2 rozdělila na podporu neziskových projektů již více než 95 milionů korun. Aktivně bojuje proti šikaně na českých školách svým dlouhodobým projektem Minimalizace šikany. V roce 2007 se stala generálním partnerem sdružení Linka bezpečí, které pomáhá dětem v krizi. Nadace O2 se stala jednou z prvních registrovaných firemních nadací v České republice a jedním z často užívaných modelů firemního dárcovství. Je členem Fóra dárců – Asociace nadací a v roce 2004 obdržela za systematické a promyšlené dárcovství hlavní cenu VIA BONA, která je veřejným uznáním za podporu obecně prospěšné činnosti. Společnost Telefónica O2 Czech Republic se také podílela na vzniku jedinečného filantropického nástroje DMS, takzvané Dárcovské SMS. Jde o unikátní, rychlý a transparentní způsob, kterým veřejnost může přispívat ve prospěch charitativních sbírek prostřednictvím mobilní technologie. Chcete-li přispět, můžete se zapojit zde: www.darcovskasms.cz.
    V žebříčku TOP FIREMNÍ FILANTROP se společnost Telefónica O2 CR v roce 2007 umístila na 6. místě nejštědřejších firemních dárců dle absolutního objemu darovaných prostředků. Je zakládajícím členem klubu Donátor při Fóru dárců.
    Pro měření svých filantropických aktivit používá mezinárodní metodiku LBG – Standard odpovědná firma.
    www.nadaceo2.cz

    Autor